fbpx
Krepimo telo in duha Sprostitev

Tibetanske vaje / obred pomlajevanja

tibetanske_vaje

Predstavljam vam tibetanske vaje, znane tudi kot vaje za pomlajevanje ali vrelec mladosti. Obred je sestavljena iz 5 preprostih energetskih vaj, ki nam vračajo življenjsko energijo, povečajo moč, vzdržljivost in vitalnost telesa. Gre za celostno vadbo, ki pripomore k izboljšanju našega zdravja. Ko se naučimo pravilno izvajati vaje, jih lahko izvajamo tudi sami doma, da postanejo del naše jutranje rutine in kmalu se bodo pokazali prvi rezultati.

Tibetanski obredi

Obred je sestavljen iz 5 vaj, ki so sila preproste, a izredno učinkovite. Krepijo celo telo in pospešujejo pretok energije skozi energetske centre – čakre v našem telesu. Vaje izvirajo iz lamaističnega samostana v Tibetu, kjer jih že več stoletij izvajajo menihi. Ti so poskočni, mladostnega videza, dejansko med njimi ni »starcev«. Te vaje jim namreč skupaj z zdravo prehrano pomagajo upočasniti procese staranja!

Vaje lahko izvaja vsakdo. Tudi če imate razne gibalne omejitve ali zdravstvene težave, npr. težave s hrbtenico, sklepi, prekomerni stres, pomanjkanje energije…se jih s pomočjo tibetanskih obredov odpravi. Prilagodimo samo število ponovitev posamezne vaje. Tako začnemo vedno s 3 ali 5 ponovitvami in postopoma tedensko napredujemo do končnega števila 21 ponovitev. Celotni obred nam vzame tja do 20 minut.

Vaje je najbolje izvajati zjutraj, takoj ko vstanemo, na tešče, ko je naše telo še na najmanj aktivirano. Delamo brez naprezanja, do cone ugodja in udobja, sproščeno in ritmično. Ob tem smo pozorni tudi na dihanje: dihamo globoko, počasi, enakomerno skozi nos in s celimi pljuči. Dobro je, da smo med vadbo udobno oblečeni, v svetla oblačila, da je pretok energije čim boljši.

Če Vas zanima, kako se posamezne vaje izvajajo in če bi se želeli enostavno naučiti izvajanje obreda pod vodstvom, Vas vabim, da se mi pridružite na Obredu pomlajevanja vsak drugi ponedeljek v mesecu ob 19. uri v našem centru. Nudimo Vam brezplačno parkirišče, s seboj pa prinesite veliko dobre volje in pozitivne energije, telovadno podlogo in stekleničko z vodo.

Ceno delavnice si postavite sami, zbrana sredstva pa bodo namenjena za vzdrževanje našega ljubkega prostora!

P.S. Zaradi prostorske omejitve prijave zbiram na: maja.justin@domanu.si.

P.P.S. Če želite, se seveda vaj lahko lotite kar sami doma, da ugotovite, če pri kateri vaji rabite natančnejša navodila oz. pomoč. Zato sem pripravila kratek opis vseh petih vaj…

KAKO IZGLEDA OBRED POMLAJEVANJA:

Preden začnemo z vajami, se umirimo. Stojimo na mestu, zapremo oči in nekajkrat umirjeno globoko vdihnemo in izdihnemo. Ves čas smo pozorni na dihanje. Pri vseh vajah vdihnemo in izdihnemo skozi nos, ne zadržujemo dihanja in pazimo, da ne izvajamo vadb prehitro, da bi se zadihali. Tekom vseh 5 vadb imamo jezik na ustnem nebu, s čimer omogočimo pravilen pretok energije po telesu.

1. vaja – vrtenje okoli svoje osi (energija) – pospešimo pretok energije v telesu

Stojimo sproščeno v širini bokov, kolena rahlo pokrčena, roke iztegnemo v višini ramen, dlani so obrnjene v tla, prsti so skupaj.

Vrtimo se v smeri urinega kazalca. V višini naših oči izberemo točko, v katero usmerjamo pogled, ko obračamo glavo.

Na koncu sklenemo dlani v višini prsi in gledamo v izbrano točko.

2. vaja – zapiranje telesa (zemlja)

Ležemo na hrbet, roke in noge so stegnjene, dlani obrnjene v tla. Pazimo na dihanje. Ko vdihnemo, istočasno dvignemo stegnjene noge. Prste na stopalih pokrčimo.

PAZITE NA KRIŽ – fiksiramo ga s trebušnimi mišicami, da se med vajo ne dviguje. Če tega ne zmoremo izvajati pravilno, raje dvigujemo pokrčene noge na prsni koš! 

Istočasno dvignemo glavo in brado čimbolj potisnemo na prsi.

Zadržimo dih, nato pa glavo in noge med izdihom počasi spuščamo nazaj v začetni položaj.

3. vaja – odpiranje prsnega koša(zrak)

Vajo začnemo kleče na kolenih, noge so vzporedno v širini bokov. Stopala so pod pravim kotom glede na tla, prsti pa so pokrčeni. Hrbtenico držimo vzravnano, brada počiva na prsih. Dlani položimo pod ali na zadnjico. Naredimo 3-4 vdihe in izdihe.

Med vdihom počasi nagnemo glavo nazaj, pri tem sprostimo spodnjo čeljust, usta rahlo odpremo in zadržimo dih. Celotno hrbtenico usločimo v lok. Pri tem so rame sproščene. Naredimo 3-4 vdihe in izdihe.

Med izdihom gremo počasi v začetni položaj. Pazimo, da ne delamo predklona!

POZOR! Pri tej vaji se ne smemo preveč nagibati nazaj, da ne škodujemo hrbtenice, predvsem v ledvenem delu!

4. vaja – trden most (voda)

Sedimo na tleh, z dlanmi smo uprti v tla ob bokih, prsti so rahlo razmaknjeni. Stopala so v širini bokov in pokrčene pod kotom 90 stopinj. Glava počiva na prsih, da raztegnemo zadnji del vratu.

Z vdihom počasi dvignemo medenico oz. celo telo naprej in gor, glavo pa spustimo nazaj. Pazimo, da imamo sproščene mišice spodnje čeljusti in da rame odrivamo od ušes.

V položaju ostanemo 3-4 vdihe, nato se vrnemo v začetni sedeči položaj. Pri tem ne vržemo riti takoj na tla, ampak skušamo z rokami zadržati par sekund zadnjico tik nad tlemi in jo šele nato nežno spustiti na tla.

5. vaja – piramida in kobra (ogenj)

Ležimo na trebuhu. Dlani upremo v tla ob prsih. Brado potisnemo v vrat, s čelom se dotikamo tal. Noge so rahlo razmaknjene, stopala so uprta v tla, pokrčena pod kotom 90 stopinj.

Med tem ko se upiramo z rokami v tla, počasi usločimo zgornji del telesa v lok, glavo nagnemo nazaj, usta rahlo odprta. Naredimo kobro. Noge so sproščene. V tem položaju 3-4 krat vdihnemo in izdihnemo.

Dlani in stopala ohranimo na istem mestu in preidemo v piramido tako da dvignemo zadnjico proti stropu. Pete pritiskamo v tla, brado pa pritisnemo na prsi. Vdihnemo in izdihnemo 3-4 krat, nato se tekoče vrnemo v položaj kobre.

Zaključek – položaj otroka

Po opravljenih vajah se sprostimo v položaju otroka.

Ta položaj lahko zavzamete že med vajami, če rabite premor.

In ne pozabite…
Vaje izvajajte do mere vašega udobja in dobrega počutja. Začnite postopoma, ne pretiravajte. Poslušajte svoje telo! Če med izvedbo vaj začutite bolečine, bodite pozorni ali pravilno izvajate vajo oz. raje prenehajte. Morda te vaje niso za vas in v tem primeru spoštujte svoje telo in si poiščite drugo vadbo.